Race Incentivedag op 13 november @ CPZ

Droom je van zelf racen op Zandvoort? Grijp dan nu je kans. Bas Koeten Racing begeleidt je bij je kennismaking met het rijden op het circuit. Op woensdag 13 november organiseert Bas Koeten Racing een Race Incentivedag op Circuit Park Zandvoort. Bas Koeten Racing organiseert deze dag al vele jaren in samenwerking met Rensportschool Zandvoort, één van de erkende racescholen van Nederland.

We huren Circuit Park Zandvoort de gehele dag exclusief af. Onze programma’s worden gekenmerkt door de persoonlijke begeleiding door topinstructeurs en het grote aantal programma-onderdelen dat wordt aangeboden. Hierdoor krijgen de deelnemers veel rijtijd en aandacht en bieden we een programma dat leuk en leerzaam is.

We hebben nog plaatsen vrij voor het middagprogramma. Het programma is als volgt:

11:30 uur: Ontvangst met theorie
12:30 uur: Lunchbuffet in de hospitality tent
13:30 – 16:30 uur: 4 programmaonderdelen:
– Zelf rijden met SEAT Ibiza cupauto’s;
– Flying Laps naast een ervaren coureur;
– Vrachtwagenrijden op een uitgezet parcours;
– Driften in BMWs 325i op de paddock.
16:30 – 17:00 uur: Borrel en afsluiting (met certificaten)
De kosten voor dit programma bedragen € 250 (ex. BTW) per deelnemer.

Uw aanmelding is bindend. In geval van no-show vindt geen restitutie plaats.

Voor aanmeldingen en meer informatie kunt u contact opnemen

Tweemaal P2 voor WOLF GB08 op Spa

Tijdens het voorlaatste evenement van de Supercar Challenge behaalden de Italiaanse tweelingbroers Nicola en Stefano De Val tweemaal een tweede plaats in de Superlights Divisie (CN-klasse) met de Wolf GB08. Bovendien wisten de broers op voortreffelijke wijze hun mannetje te staan in de sterk bezette SPEED EuroSeries die in hetzelfde startveld reden. Wolf Racing Cars wist in de 90-minuten race zelfs beslag te leggen op P1, P4 en P6 overall in een veld van 36 auto’s.

Bekijk de foto’s.

KNAF Talent First Mike Veldhuisen haalt doelen Hellendoorn Rally

Nadat Mike Veldhuisen (21) in het voorjaar werd benoemd tot KNAF Talent First 2013, maakte de rappe jongeling zijn rallydebuut in de Vechtdal Short Rally en de Golden Trade Club Short Rally. De Hellendoorn Rally, twee maanden na het laatste optreden, betrof de eerste volledige rally voor Veldhuisen. Samen met navigator Dennis Goossens rondde Veldhuisen 16 klassementsproeven af, waarvan een handvol in het donker. Dat er een wezenlijk verschil is tussen het rijden van een Short Rally en een volledige rally, werd door het duo weldegelijk ondervonden. Alle vooraf gestelde doelen werden behaald waardoor alle partijen op een succesvolle Hellendoorn Rally konden terugkijken.

FOTO’S >>

Voorafgaand aan de Hellendoorn Rally hadden Veldhuisen en Goossens de nodige tijd gespendeerd aan het uitwerken van een geschikt, consistent notessysteem en tevens met het maken van notes in het donker. Tevens had het duo een sportief doel gesteld aan de hand van uitslagen van KNAF Talent First rijders van voorgaande jaren. Doelstelling was een plaats bij de top 50, dus vanaf startplaats 87 moesten tenminste 37 plaatsen worden goedgemaakt.

Tijdens het verkennen werd het vooraf besproken notessysteem naar tevredenheid toegepast. Herhalen, vergelijken en verbeteren was het devies. Met name in het donker werd extra goed gelet op herkenningspunten welke overdag minder goed zichtbaar zijn. Deze continu opnemen in de notes is een discipline die uiteindelijk tijdens de proef veel rust brengt.

Met de start op de vrijdagavond op de Luttenberg begon het tweetal redelijk voorzichtig om goed te wennen aan de notes op snelheid en ook in het donker rijden. Voor Veldhuisen was het de eerste maal dat hij in het donker de rallypaden betrad. Veldhuisen wist zijn hoofd erbij te houden en met de blauwe Chevrolet Kalos werden de eerste drie avondproeven afgewerkt. Goossens toonde zich tevreden: “De tijden gingen zienderogen naar beneden vanwege het stijgende vertrouwen.”

Ook op zaterdagochtend werden de tijden op alle proeven verder verbeterd. In de middag werden er tweemaal drie proeven gereden. Hierin werd het verschil duidelijk tussen een sprint en een echte rally. Veldhuisen licht toe: “De concentratie kreeg hierin een dipje en dat resulteerde dan ook in een wat minder gevoel met auto en het rijden van de proef zelf. Ik wist de concentratie te herpakken en mezelf er overheen te zetten. Dat was een belangrijke les die bovendien meteen leidde tot een beter resultaat op de daaropvolgende klassementsproeven.”

Met de laatste boucle in het vooruitzicht wilde het tweetal we nog een paar plaatsjes opschuiven om de top 50 zeker te stellen. Dit gebeurde dan ook met overtuigende tijden. De vergelijking met de twee Kalos rijders in de sprint (welke dezelfde proeven reden) liet zien dat de equipe Veldhuisen/Goossens minimaal 20 sec. per proef sneller was. De concentratie werd nog verder op de proef gesteld. Veldhuisen: “Op de proef Ypelo kregen we nog kort te maken met een kokende motor net voor de start. Na kort overleg besloten om rustig te starten en zo de motor weer koeler te laten worden. Halverwege de proef was dit het geval en kon er weer meer snelheid gemaakt worden. Ook hierin speelde de concentratie en focus op de proef een rol. De gedachten waren op twee momenten bij de auto wat er in resulteerde dat we een bocht bijna misten, maar alles was nog steeds onder controle. Wederom een leerzaam moment met wat er tijdens een langere rally kan gebeuren.”

Na 16 fraaie klassementsproeven en 160 kilometer op hoge snelheid bereikte het duo Veldhuisen-Goossens de finishstreep. Eenmaal over het finishpodium was er een terecht en warm onthaal van de volledige crew van het Deltion Rally Team die de auto perfect hadden geprepareerd voor de mooiste rally van het jaar. Veldhuisen: “het uitrijden en het halen van alle doelen voelde als een overwinning.”

FOTO’S >>

Stichting KNAF Talent First is een initiatief van de nationale autosportfederatie KNAF om jong autosporttalent te begeleiden en te ondersteunen op hun weg naar de top en wordt mede mogelijk gemaakt door de steun van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en NOC*NSF. In het KTF rallyprogramma is Veldhuisen de opvolger van Leo van der Eijk, die dit jaar namens KTF aan het Nederlands Rallykampioenschap deelneemt in een Nissan 350Z. Eerder bracht KNAF Talent First al rallytalenten als Hans Weijs Jr. en Kevin Abbring voort.

KNAF Talent First Mike Veldhuisen blikt vooruit op Hellendoorn Rally

Op vrijdag 20 en zaterdag 21 september vindt rondom Hellendoorn de jaarlijkse Hellendoorn Rally plaats. De organisatoren weten er telkens een enorm spektakel van te maken waardoor het onder de rijders één van de meest populaire rally’s is op de jaarkalender. KNAF Talent First Mike Veldhuisen (21 jaar) rijdt komend weekend zijn derde rally in het Nederlands Kampioenschap, opnieuw in de blauwe Chevrolet Kalos van het Deltion Rally Team uit Zwolle. Na twee succesvolle rallysprints rijdt Veldhuisen komend weekend voor de eerste maal een volledige rally én voor het eerst in het donker.

Vechtdal_Rally_-_KNAF_Talent_First_Mike_Veldhuisen_-_Bas_Koeten_Racing_-_Aankondiging_Hellendoorn_Rally_-_01

Op papier belooft de 32e Unica Schutte ICT Hellendoorn Rally al spectaculair te worden. Verdeeld over 16 klassementsproeven leggen de deelnemers 160 km op snelheid af. In totaal wordt er 487 km afgelegd. Een grote uitdaging zit hem in het feit dat maar liefst 25% van de afstand op de klassementsproeven op onverhard wegdek wordt gereden. Niet minder dan 10 WRCs staan op de indrukwekkende startlijst van de Hellendoorn Rally. De bezoekers, jaarlijks in groten getale aanwezig bij deze rally, krijgen dus gegarandeerd veel spektakel voorgeschoteld.

De eerste zes klassementsproeven worden op vrijdagavond verreden. Voor KNAF Talent First Mike Veldhuisen is dit na de Vechtdal Rallysprint en GTC Rallysprint de eerste volledige rally. Dit betekent ook dat Veldhuisen voor de eerste maal in het donker in actie komt. Met startnummer 87 start Veldhuisen om 19:58 uur vanaf het serviceterrein. Veldhuisen: “Tijdens de Hellendoorn Rally kom ik in actie met navigator Dennis Goossens. M’n andere navigator had reeds een andere afspraak staan voor dit evenement. Met Dennis in de hotseat kan ik rekenen op een brok ervaring en rust in de auto.”

Veldhuisen vervolgt: “M’n laatste optreden in de Chevrolet Kalos was alweer twee maanden geleden in Etten-Leur. De studenten van het Deltion College hebben de auto ook nu weer perfect geprepareerd voor het komende evenement. Ikzelf heb me zo goed mogelijk voorbereid door m’n conditie verder te verbeteren en ik heb diverse malen in de simulator in Delft gezeten. Ook heb ik heel wat uurtjes gespendeerd aan het bekijken van onboard beelden van de Hellendoorn Rally op YouTube. Ik kijk vooral uit naar het rijden in de nacht, iets totaal nieuws voor me.”

De ervaren Dennis Goossens is enthousiast over de samenwerking met KNAF Talent First Mike Veldhuisen. Goossens: “Het rijden met Mike is een mooie en bijzondere uitdaging. Voor Mike wordt Hellendoorn zijn eerste ‘grote’ rally, klassementsproeven in het donker, verraderlijke weersomstandigheden en dat met twee rallysprints onder de riem en ook nog eens met een voor hem nieuwe navigator… Ik hoop een bijdrage te kunnen leveren om het rijderstalent van Mike nog meer aan te laten sluiten op het samenspel tussen navigator en rijder. Dat is waar het verschil gemaakt wordt. Als de chemie en samenwerking in de auto niet klopt, haal je nooit de ‘echte’ snelheid die nodig is om voorin mee te doen! De snelheid is in deze fase van ontwikkeling bij Mike ook nog niet het meest belangrijke, we gaan dan ook voor onze eigen doelen, maar zeker niet op het gemak. We zullen ons gaan concentreren op het verder verfijnen van het pacenote systeem, consistent krijgen van de notes en uiteraard werken aan een mooie opbouw van de wedstrijd.”

Om de Unica Schutte ICT Hellendoorn Rally optimaal te kunnen volgen, kunnen bezoekers een infopakket aanschaffen. Dit houdt onder meer in dat bezoekers een programmamagazine, een overzichtskaart van alle proeven en toegang tot het serviceterrein krijgen. Met uitzondering van Luttenberg zijn alle proeven vrij toegankelijk.

Stichting KNAF Talent First is een initiatief van de nationale autosportfederatie KNAF om jong autosporttalent te begeleiden en te ondersteunen op hun weg naar de top en wordt mede mogelijk gemaakt door de steun van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en NOC*NSF. In het KTF rallyprogramma is Veldhuisen de opvolger van Leo van der Eijk, die dit jaar namens KTF aan het Nederlands Rallykampioenschap deelneemt in een Nissan 350Z. Eerder bracht KNAF Talent First al rallytalenten als Hans Weijs Jr. en Kevin Abbring voort.

Website evenement: http://www.hellendoornrally.eu/
Startlijst: http://www.hellendoornrally.eu/startlijst/
Twitter: @USIHdoornrally
Live Timing: http://rallytiming.nl

Inzet 24h Barcelona bekroond met podiumplaats

In het weekend van 6-8 september kwamen raceteams van over de hele wereld bijeen op het Circuit de Catalunya, de beroemde locatie van de Spaanse Formule 1-Grand Prix, voor 24H BARCELONA. In de afgelopen jaren is de internationale uitstraling van dit evenement sterk gegroeid, wat heeft geleid tot een startveld met coureurs uit 27 verschillende landen en teams met 14 verschillende nationaliteiten voor de race van dit jaar. De inschrijflijst vermeldde in totaal 58 teams met een rijke variatie aan GT’s, toerwagens en 24H Specials, waarmee een spannende en afwisselende race lijkt te zijn gegarandeerd. Bas Koeten Racing zette onder de teamnaam ‘NKPP – YMOR Racing’ een SEAT Leon Supercopa in met een vier man sterke rijdersbezetting. Voor het Westfriese team was dit de tweede 24-uurs race in een week tijd. De inzet van team en rijders werd na 24 uren bekroond met een fantastische tweede plaats op het podium.

Het concept met verschillende klassen, bekend van de races in Dubai en Hongarije, is ook elk jaar van toepassing op de 24H BARCELONA. De klasse A6 is bedoeld voor GT3-auto’s, met momenteel een Aston Martin Vantage, een Ferrari F430 GT3 Scuderia, een Ferrari 458 GT3, een Porsche 911 GT3 R en drie Mercedes-Benz SLS AMG GT3’s op de inschrijflijst. Er zijn speciale klassen voor Porsche Cup-auto’s van de modelgeneraties 996 en 997, terwijl de klassen SP2 en SP3 openstaan voor GT4-auto’s, silhouet-voertuigen en andere spectaculaire sportwagens. De klassen A2, A3T, A4 en A5 zijn bestemd voor toerwagens met benzinemotoren. Toerwagens met dieselmotoren zijn ingedeeld in de dieselklassen D1 en D2. De SEAT Leon Supercopa van NKPP – YMOR Racing (by Bas Koeten Racing) ging van start in de met maar liefst 12 auto’s bezette A3T klasse. Bijna 10 Supercopa’s waren terug te vinden op de startlijst.

24h_Barcelona_2013_-_NKPP_YMOR_Racing_-_Bas_Koeten_Racing_-_010

De SEAT Leon Supercopa was afgelopen jaar niet onverdienstelijk ingezet in diverse lange-afstandsraces waaronder het Winterkampioenschap op Circuit Park Zandvoort. De auto is voorzien van een 330 PK sterke 2.0 TFSI motor en een aangepaste DSG-versnellingsbak. Eerder dit jaar is de auto nog verder geüpgrade door toevoeging van een extra grote brandstoftank, polyester deuren en een grotere remmenset.

Reeds op donderdag reden de rijders circa 500 kilometer met de auto op het F1-circuit tijdens de optionele trainingsdag. Daar werd de finale afstelling van de auto vastgesteld die moest zorgen voor een goede balans tussen handling, slijtage en uithoudingsvermogen. De trainingsdag werd gevolgd door de officiele vrije training, de kwalificatie en de verplichte nachttraining op vrijdag. In de kletsnette kwalificatie wist het team zich in de slotfase te nestelen op een 34e startplaats temidden van de concurrenten in de A3T-klasse. Na afloop viel het team echter een forse straf ten deel, achteraan starten, vanwege het poetsen van de auto in de pitbox tijdens een parc fermé periode.

Op zaterdag doofden de rode lampen op de startstreep om stipt 12:00 uur. Een veld van bijna 60 op en top geprepareerde auto’s stormde over het rechte stuk onder wisselende weersomstandigheden. De 24-uurs race werd circa 20 maal voor korte of langere periode geneutraliseerd middels een zogenaamde Code 60-periode. Dit gaf het team enkele malen de kans om tijdrovende pittijd te besparen. De tweede stint van de wedstrijd werd afgesloten met een klapband die tot gevolg had dat het linker voorscherm en de koplamp kapotgeslagen werden. Terwijl de weergoden voor een extra dimensie zorgden, regen en zon wisselden zich meerdere malen af, wist het racende viertal de auto al snel naar het eerste scherm (top 25) te rijden.

Bij het vallen van de nacht was de SEAT Leon Supercopa terug te vinden rond de 22e plaats waar het team zich lange tijd kon consolideren. Vanwege de juiste combinatie tussen tankinhoud, brandstofverbruik en uithoudingsvermogen van de coureurs konden rijbeurten van gemiddeld 1:45 uur aangehouden worden. Gedurende de nacht kon dit schema continu gevolgd worden waardoor het team nog enkele plaatsen wist te winnen ten koste van snellere GTs die vaker de pitstraat moesten opzoeken. Bovendien waren er talrijke voorvallen waarbij auto’s licht of zwaar beschadigd raakten. Midden in de nacht crashte één van de favorieten, Stefan Mucke in zijn supersnelle Aston Martin, zwaar op het rechte stuk nadat hij op hoge snelheid in aanraking kwam met een Porsche GT3 Cup R.

Dat vrijwel geen enkel team gespaard blijft van technische tegenslag bleek in de vroege ochtend. Bij het uitrijden van de pitstraat bleek de SEAT Leon Supercopa vermogen te missen. Nadat de ronde was uitgereden, bracht de rijder de auto naar binnen waar al snel de diagnose werd gesteld dat de elektronica op het stuurwiel voor een storing zorgde. Bas Koeten Racing wist het stuurwiel snel te wisselen aangezien het team een reserveauto had meegenomen naar Barcelona.

Tijdens zonsopkomst had het rijderskwartet zich weten te nestelen juist achter de top 10 van het algemeen klassement. Goed werk van de tankcrew en technische crew zorgde voor een beperkt aantal pitstops die ook snel werden uitgevoerd. Een uur voordat de finishvlag gezwaaid zou worden, voerde het team de laatste rijderswissel uit. Ondertussen was de koploper in de A3T divisie uitgevallen waardoor de equipe de leider was in de klasse. Bovendien reed de SEAT Leon Supercopa zelfs 7e in het algemeen klassement, een tussenstand waar vriend en vijand danig door verrast was.

De slotfase van de race werd echter gekenmerkt door wat technische tegenslag. Een extra pitstop werd ingelast voor een vermeende lekke rechter voorband, maar direct na het uitrijden van de pitstraat bleek het euvel groter: de fuseekogel was afgebroken en had de velg van binnen zwaar beschadigd. Na 4,5 kilometer kwam de auto opnieuw binnen alwaar de fuseekogel middels een noodreparatie in 5 minuten weer de baan op geholpen werd. De leidende positie in de A3T-klasse werd afgestaan aan de top 10 werd verlaten.

Om exact 12:00 uur, 24 uur na het doven van de startlichten, viel de finishvlag op het rechte eind en kwam er een einde aan een waanzinnige race. Het eindresultaat voor de equipe van NKPP – YMOR Racing (by Bas Koeten Racing) was een prachtige tweede plaats in de competitieve A3T-klasse en een dertiende plaats in het algemeen klassement. Aanvankelijk voelde het team de teleurstelling over het verliezen van de leidende positie in de klasse, maar al snel realiseerde eenieder dat het eindresultaat de gestelde doelstelling en verwachting reeds had overtroffen.

Met een fraaie set bekers, race-overalls doorweekt van champagne en een oneindige hoeveelheid unieke herinneringen sloot het team een fantastisch raceavontuur in Barcelona af.

Met SEAT Leon Supercopa aan start van 24H BARCELONA

Komend weekend komen raceteams van over de hele wereld bijeen op het Circuit de Catalunya, de beroemde locatie van de Spaanse Formule 1-Grand Prix, voor 24H BARCELONA. In de afgelopen jaren is de internationale uitstraling van dit evenement sterk gegroeid, wat heeft geleid tot een startveld met coureurs uit 27 verschillende landen en teams met 14 verschillende nationaliteiten voor de race van dit jaar. De inschrijflijst vermeldt in totaal 64 teams met een rijke variatie aan GT’s, toerwagens en 24H Specials, waarmee een spannende en afwisselende race lijkt te zijn gegarandeerd. Bas Koeten Racing zet onder de teamnaam ‘NKPP – YMOR Racing’ een SEAT Leon Supercopa in met een vier man sterke rijdersbezetting. Voor het Westfriese team is dit de tweede 24-uurs race in een week tijd. Het team rijdt voor de derde opeenvolgende maal in Barcelona.

Nieuwjaarsrace_-_6_januari_2013_-_Circuit_Park_Zandvoort_-_Bas_Koeten_Racing_-_31

Het concept met verschillende klassen, bekend van de races in Dubai en Hongarije, is ook van toepassing op de 24H BARCELONA. De klasse A6 is bedoeld voor GT3-auto’s, met momenteel een Aston Martin Vantage, een Ferrari F430 GT3 Scuderia, een Ferrari 458 GT3, een Porsche 911 GT3 R en drie Mercedes-Benz SLS AMG GT3’s op de inschrijflijst. Er zijn speciale klassen voor Porsche Cup-auto’s van de modelgeneraties 996 en 997, terwijl de klassen SP2 en SP3 openstaan voor GT4-auto’s, silhouet-voertuigen en andere spectaculaire sportwagens. De klassen A2, A3T, A4 en A5 zijn bestemd voor toerwagens met benzinemotoren. Toerwagens met dieselmotoren zijn ingedeeld in de dieselklassen D1 en D2. De SEAT Leon Supercopa van NKPP – YMOR Racing (by Bas Koeten Racing) gaat van start in de goed bezette A3T klasse. Bijna 10 Supercopa’s zijn terug te vinden op de startlijst.

De SEAT Leon Supercopa is afgelopen jaar niet onverdienstelijk ingezet in diverse lange-afstandsraces waaronder het Winterkampioenschap op Circuit Park Zandvoort. De auto is voorzien van een 2.0 TFSI motor en een aangepaste DSG-versnellingsbak. Eerder dit jaar is de auto nog verder geüpgrade door toevoeging van een extra grote brandstoftank, polyester deuren en een grotere remmenset.

De organisatoren hebben ervoor gezorgd dat het evenement uitstekend te volgen is voor thuisblijvers. Er is een live-website met diverse elementen als videobeelden, livetiming en het laatste nieuws, terwijl er ook regelmatig updates en foto’s zullen worden geplaatst op Facebook en Twitter. Ook Bas Koeten Racing verzorgt via haar eigen kanalen voor frequente updates over het evenement.

De actie op het Circuit de Catalunya start op donderdag 5 september met een trainingsdag waarop de rijders kunnen kennismaken met het circuit. Op vrijdag 6 september volgen opnieuw een vrije training, gevolgd door de kwalificatie van 17.45 tot 19.45 uur en de avondtraining van 21.00 tot 23.00 uur. De 24-uursrace start op zaterdag 7 september om 12.00 uur. Voor het team van Bas Koeten Racing is 24H BARCELONA de tweede 24-uurs race in een week tijd. Afgelopen weekend stond het team met een WOLF GB08 aan de start van 24hours of Zolder in Belgie.

Facebook: http://www.facebook.com/24hseries
Twitter: @24HSERIES | Use #24HBCN
Live website: live.24hseries.com (online Friday 6th)

In actie met WOLF GB08 en Viper tijdens GAMMA Racing Days

Na het succesvolle optreden in de Superlights divisie van de Supercar Challenge op Circuit Zolder rijdt Bas Koeten Racing in het weekend van 2-4 augustus opnieuw met de WOLF GB08 in deze snelle klasse tijdens de GAMMA Racing Days op TT-Circuit Assen. Dit uiterst populaire evenement wordt gekenmerkt door een unieke mix van autosport en motorsport. Bovendien geeft David Coulthard zondag 4 augustus een demonstratie met een Formule 1 auto van Red Bull Racing. Naast de WOLF GB08, bestuurd door Nicola en Stefano De Val, komt het team van Bas Koeten Racing in actie in de GT-divisie van de Supercar Challenge met een ruim 500 PK sterke Viper.

Al jaren zijn de Racing Days een vast onderdeel van de jaarkalender van TT-Circuit Assen. Onder bezoekers en deelnemers is dit evenement bijzonder populair. De organisatoren weten telkens een aantrekkelijke mix van klasses te programmeren waarbij diverse disciplines van de autosport, GTs worden afgewisseld met toerwagens en formulewagens, maar ook de motorsport volop aan bod komen. Bovendien maken de snelle Superkarts opnieuw hun opwachting. Elk jaar zijn de tribunes van het prachtige circuit van Assen volop gevuld met race-enthousiastelingen.

Supercar_Challenge_-_28-29_september_2013_-_Spa_Francorchamps_-_Bas_Koeten_Racing_-_82

Tijdens het laatste evenement op Circuit Zolder met de WOLF GB08 (Sport Prototype) wist het team van Bas Koeten Racing hoge ogen te gooien met het zwart/gouden racemonster. In de CN-klasse van de Superlights divisie was het Italiaanse duo Nicola en Stefano De Val oppermachting. Het tweetal kon zelfs de tweede plaats overall opeisen, vlak achter de veel sterkere Radical SR8 van Henk Thuis. Het Westfriese team hoopt deze mooie prestatie tijdens de GAMMA Racing Days te kunnen evenaren. Zowel de 255 PK sterke WOLF GB08 als de Italiaanse tweelingbroers kwamen nog niet eerder in actie op het TT-Circuit van Assen. Op de vrijdag zal dus tijdens de trainingen door het team volop gewerkt aan het vinden van de juiste afstelling voor de races van zaterdag en zondag.

Naast de WOLF GB08 brengt Bas Koeten Racing de knaloranje Viper van coureur Bert de Heus mee naar Assen. Het laatste optreden van deze auto was tijdens 24h Dubai in januari 2013 alwaar de auto fors beschadigd raakte na een crash in een betonnen muur langs de baan. Dit voorjaar is de auto opnieuw opgebouwd. Inmiddels staat de auto, voorzien van een 6,3 liter V10 motor, weer klaar om in actie te komen. Bert de Heus zal de auto de sporen geven in de GT-divisie van de Supercar Challenge. Net als in de Superlights divisie wordt op zaterdag een uur lang gestreden om de overwinning en op zondag 45 minuten. In beide races dient een verplichte pitstop te worden uitgevoerd.

24h_Dubai_2013_-_Bas_Koeten_Racing_-_382

Op zondag 4 augustus zal niemand minder dan ex-F1 coureur David Coulthard een demonstratie geven om een mooie show weg te geven met een Formule 1 auto van Red Bull Racing. Uiteraard zal Coulthard een poging wagen om het bestaande ronderecord te verbeteren. Daarnaast kunnen de nodige donuts verwacht worden op de baanvakken waar de meeste toeschouwers zich bevinden.

Bijzonder aan de GAMMA Racing Days is dat het publiek het evenement gratis kan bijwonen. Toegangskaarten zijn te downloaden op www.theracingday.nl of af te halen bij alle GAMMA-vestigingen. Tegen een geringe toeslag kunnen bezoekers een toegangskaart aanschaffen voor de paddock van TT-Circuit Assen.


Toegangskaarten

Toegang tot de GAMMA Racing Days is GRATIS op vertoon van het zogenaamde ‘ FREE TICKET’. Het ‘FREE TICKET’ geeft op zondag 4 augustus toegang tot de taluds en tribunes rond het TT Circuit Assen. Kaarten voor de ‘Race Paddock’, het binnenterrein waar alle coureurs en hun voertuigen verblijven en diverse demonstraties worden gehouden, of kaarten voor de trainingen op vrijdag of zaterdag zijn online te bestellen onder ‘Paddock Tickets’ op www.theracingday.nl. U kunt hier eenvoudig en snel uw gratis entreebewijs afdrukken.

Paddock: mis het niet! Reserveer nu je kaarten voor de paddock. De paddock is het binnenterrein van het TT Circuit Assen, letterlijk het hart van de GAMMA Racing Day. Kijk hoe de teams zich voorbereiden, stap zelf eens op een “racer”, verzamel handtekeningen op het Pioneer podium of geniet gewoon van al die techniek. Met een Paddock ticket beleef je alle exclusieve voertuigen, de coureurs en de sleutelende teams van dichtbij. Kaarten voor de paddock op zondag 4 augustus kosten 15 Euro. Kinderen tot de leeftijd van 12 jaar mogen het hele weekend GRATIS mee naar binnen, mits onder begeleiding van een volwassene.

Zondag geen tijd? Op vrijdag en zaterdag zijn er de hele dag trainingen en zaterdagmiddag vinden de eerste autoraces plaats. Het TT Circuit inclusief paddock is op deze dagen tegen betaling toegankelijk. Op vrijdag en zaterdag geldt een entreeprijs van 5 Euro per dag inclusief toegang tot de paddock.

Prijzen

Entree zondag circuit: GRATIS op vertoon van FREE TICKET
Entree zondag paddock: 15 Euro
Entree zaterdag circuit + paddock: 5 Euro
Entree vrijdag circuit + paddock: 5 Euro
Op www.theracingday.nl is alle informatie over entreekaarten te vinden.

Bereikbaarheid

Het TT Circuit Assen ligt pal aan de A28. Het circuit is goed te bereiken met het openbaar vervoer en automobilisten en motorrijders parkeren gratis. U wordt door de verkeersbegeleiders naar een parkeerterrein geleid. Het grootste verharde parkeerterrein is gesitueerd bij de ingang Noordlus.

Programma

Vrijdag 2 augustus
09:00 uur CIK-FIA European Superkart Championship
09:40 uur NEC Formula Renault 2.0
10:20 uur Supercar Challenge (Superlights en Sport)
10:55 uur Supercar Challenge (GT en Supersport)
11:40 uur CIK-FIA European Superkart Championship
12:10 uur Pauze
12:55 uur NEC Formula Renault 1.6
13:30 uur NEC Formula Renault 2.0
14:10 uur Supercar Challenge (Superlights en Sport)
14:40 uur Supercar Challenge (GT en Supersport)
15:20 uur CIK-FIA European Superkart Championship
16:00 uur NEC Formula Renault 1.6
16:30 uur NEC Formula Renault 2.0
17:10 uur NK HTGT

Zaterdag 3 augustus
09:00 uur FIM Sidecar World Championship
09:30 uur ONK Dutch Supersport
10:00 uur ONK Dutch Superbikes
10:30 uur FIM Sidecar World Championship
11:10 uur CIK-FIA European Superkart Championship – Race 1
11:45 uur ONK Dutch Supersport
12:15 uur ONK Dutch Superbikes
12:45 uur FIM Sidecar World Championship
13:05 uur Pauze
14:00 uur NEC Formula Renault 2.0 – Race 1
14:45 uur Supercar Challenge (Superlights en Sport) – Race 1
16:10 uur NEC Formula Renault 1.6 – Race 1
16:50 uur Supercar Challenge (GT en Supersport) – Race 1
18:15 uur NK HTGT – Race 1

Zondag 4 augustus
09:10 uur ONK Dutch Supersport – Race
09:50 uur ONK Dutch Superbikes – Race
10:30 uur CIK-FIA European Superkart Championship – Race 2
11:00 uur Demonstraties
11:35 uur FIM Sidecar World Championship – Race
12:15 uur Yamaha R125 Cup – Powered by GAMMA – Demonstraties
13:25 uur NEC Formula Renault 2.0 – Race 2
14:10 uur Supercar Challenge (Superlights en Sport) – Race 2
15:10 uur Demonstraties
15:35 uur NEC Formula Renault 1.6 – Race 2
16:15 uur NK HTGT – Race 2
17:00 uur Supercar Challenge (GT en Supersport) – Race 2

KTF-rallytalenten tonen snelheid in GTC Rally rond Etten-Leur

Etten-Leur, 15 juli 2013 – KNAF Talent First-rallytalent Mats van den Brand heeft in de loodzware GTC Rally op overtuigende wijze de Nissan 350Z Challenge op zijn naam geschreven. “Het ging echt super goed. We waren er al een paar keer dichtbij, maar nu viel alles op zijn plek”, kon een dolblije KTF-rijder na afloop tevreden vaststellen. KTF-rijder Leo van der Eijk werd geplaagd door pech, maar wist toch het finishpodium te halen en werd in de 350Z Challenge uiteindelijk als zesde geklasseerd. KTF-rallytalent 2013 Mike Veldhuisen reed op de wegen rond Etten-Leur de Jumbo Short Rally, was in een fraai gevecht om de koppositie in zijn klasse verwikkeld, maar werd op slag kansloos toen anderhalve proef voor het einde de koppeling van zijn Chevrolet Kalos het begaf.

GTC_Rally_2013_-_Bas_Koeten_Racing_-_09

De GTC Rally op de wegen rond het Brabantse Etten-Leur geldt met zijn 210 kilometer aan klassementsproeven als één van de zwaarste rally’s van Nederland. Beroemd is daarbij vooral ‘De Nacht van Achtmaal’ die dit jaar weer in het proevenschema was opgenomen en ook nu veel equipes de nodige problemen opleverde. Zo niet KNAF Talent First-rallytalent Mats van den Brand, die niet alleen een foutloze rally reed, maar al zijn concurrenten in de Nissan 350Z Challenge op snelheid klopte en daarmee de winst greep in zijn klasse. Genavigeerd door Eddy Smeets legde de rijder uit Sint-Oedenrode zelfs beslag op een fraaie negende plaats in het algemeen klassement. “Het ging echt super goed. We wilden rustig openen om later toe te slaan, maar verloren in de eerste proeven desondanks nauwelijks tijd. Toen we even aanzetten, was die achterstand in één proef weggewerkt en hebben we vervolgens bijna alle proeven gewonnen. We waren ook heel constant. Op een proef die we drie keer moesten rijden bedroeg het verschil tussen onze snelste en langzaamste tijd slechts 2,5 seconden. Vrijdagavond was het op de 20 kilometer lange proef flink mistig en dan moet je dus 100% op de aanwijzingen van je navigator vertrouwen. Juist daar pakten we de grootste tijdwinst. We waren al een paar keer dichtbij een overwinning in onze klasse, maar nu viel alles op z’n plek”, keek Van den Brand op zijn succesvolle rally terug. Met zijn zege is de KTF-rijder nu de leider in de tussenstand van de 350Z Challenge.

Leo van der Eijk kende als tweede KNAF Talent First-rijder in de 350Z Challenge weinig geluk op de proeven rond Etten-Leur. Op vrijdagavond zat alles tegen, waarna het 21-jarige talent uit Nieuwerkerk aan den IJssel kansloos was voor een topklassering. “De oliedruk viel weg waardoor ik rustig moest gaan rijden, de knop van de versnellingspook schoot los, op de langste proef reden we zonder iets geraakt te hebben lek en vervolgens op proef acht gleden we achterwaarts een greppel in. Het was absoluut niet onze avond”, gaf Van der Eijk slechts een kleine opsomming van wat er vrijdagavond gepasseerd was. Op zaterdag revancheerde het KTF-rallytalent zich. “Het klassement was weg, dus de zaterdag stond vooral in het teken van vertrouwen opbouwen.” Dat lukte uitstekend want met Annemieke Hulzebos aan zijn zijde klokte Van der Eijk in de auto van het Deltion Rallyteam snelle tijden, op de meeste proeven zelfs goed voor een top drie positie in de 350Z Challenge. Ondanks het op vrijdagavond opgelopen tijdverlies passeerde het KTF-talent toch nog als zesde in zijn klasse het finishpodium.

KNAF Talent First-rallytalent 2013 Mike Veldhuisen reed op de wegen rond Etten-Leur de 84 kilometer aan klassementsproeven van de Jumbo Short Rally. De 21-jarige inwoner van het Noord-Hollandse Avenhorn leek daarbij met de Chevrolet Kalos van het Deltion Rallyteam op weg naar een overwinning in zijn klasse, toen de techniek roet in het eten gooide. “We hadden de snelheid meteen te pakken en waren in een mooie strijd om de kop verwikkeld met de andere Kalos in het veld. Op de voorlaatste proef begaf de koppeling het en moest ik de rally met 60 km/u uitrijden. De kans op de winst in de klasse was daardoor natuurlijk verkeken”, blikte de door Arjan Wissink genavigeerde Veldhuisen op zijn tweede short rally terug. Omdat de KTF-rijder nu in beide short rally’s waaraan hij heeft deelgenomen is geklasseerd, mag hij vanaf nu ook in de gewone rally’s van start gaan.

GTC_Rally_2013_-_Bas_Koeten_Racing_-_11

Gerard Grouve, KNAF Talent First-bondscoach over de verrichtingen van de KTF-rallytalenten in Brabant. “Mats was weer erg goed bezig. Hij rijdt ontspannen en heeft zijn team goed georganiseerd waardoor hij zich niet met de auto hoeft te bemoeien. Toen hij even ging pushen, reed hij zo bij de concurrentie weg. Prima dus. Leo had te veel problemen. Op de proeven waarin niets gebeurde, reed hij goede tijden, maar toen was de rally voor hem al verloren. Voor Mike gold eigenlijk hetzelfde. Voldoende snelheid maar haperende techniek.”

KNAF Talent First Mike Veldhuisen wil doorpakken in GTC Rally

Precies drie weken na het geslaagde debuut in de Vechtdal Rally zal KNAF Talent First 2013 Mike Veldhuisen komend weekend zijn opwachting maken in de GTC Short Rally. In de knalblauwe Chevrolet Kalos, gerund door het team van Deltion College, zal Veldhuisen op zaterdagmiddag 13 juli in totaal 250 kilometer afleggen met navigator Arjan Wissink die hem begeleidt. De gezamenlijke doelstelling van het duo is dat het tempo nog verder wordt opgeschroefd en het succes van de debuutrally op z’n minst wordt geëvenaard.

Op zaterdag 22 juni debuteerde KNAF Talent First Mike Veldhuisen met de Chevrolet Kalos in het Nederlands Kampioenschap Rally. Hiermee werd de aftrap gegeven van de rallycarrière van het 21-jarige talent. Het resultaat was een eerste plaats in de klasse en bovenal een schat aan ervaring die werd opgedaan. Veldhuisen: “Voor het eerst in mijn leven ging ik vol gas met 150 km/u tussen de bomen door, volledig vertrouwend op de pacenotes van mijn navigator Arjan Wissink. Echt een onwijs gave ervaring.” Wissink was tevreden over zijn pupil, net als bondscoach Gerard Grouve. Wissink blikte al snel vooruit naar het tweede optreden van Veldhuisen: “In de Vechtdal Rally heeft Mike het tempo netjes opgebouwd, hij rijdt bedachtzaam. In de GTC Rally gaan we samen proberen het tempo verder op te voeren.”

Om 14:00 uur start de eerste auto in de Jumbo Short Rally. Verdeeld over acht klassementsproeven wordt 84 km op snelheid afgelegd. In totaal wordt er 251 km door de equipes afgelegd waarvan circa 5% op onverharde wegen. Iets na 20:00 uur vindt de finish plaats op het podium in het centrum van Etten-Leur. Veldhuisen en Wissink starten met de Chevrolet Kalos met startnummer 230 aan de dubbele serie van vier klassementsproeven als één van de 33 equipes in de Short Rally.

Het team van Deltion is tijdens het weekend van de GTC Rally present op het serviceterrein bij Slipschool Blom in Etten-Leur. Op die locatie wordt gewerkt aan zowel de Chevrolet Kalos van equipe Veldhuisen/Wissink als de Nissan 350Z van equipe VanDerEijk/Hulzebos en de Mitsubishi EVO X van equipe Kooijman/VanGoor. De auto’s zijn reeds geprepareerd door de teamleden van het Deltion College uit Zwolle die de rally met vertrouwen tegemoet zien.

Vechtdal_Rally_-_KNAF_Talent_First_Mike_Veldhuisen_-_Bas_Koeten_Racing_-_13

Begin juli onderging Mike Veldhuisen een sporttest bij de KNAF om zijn fysieke gesteldheid in kaart te brengen. Dat het Westfriese talent over een uitstekende conditie beschikt, bleek wel uit de uitkomst van de test. Volgens de arts had Veldhuisen een score die ruim boven het gemiddelde zat van wat van een sporter verwacht kan worden. Veldhuisen: “Ik probeer een gezonde levensstijl aan te houden om topfit te blijven. Om mijn conditie op peil te houden, train ik met regelmaat. Zodoende wil ik ervoor zorgen dat ik tijdens een evenement mijn concentratie lang vast kan houden en niet uitgeput raak.” Naast de fysieke aspecten richt Veldhuisen zich ook op de overige aspecten die deelname aan de rallysport met zich mee brengen. Zo wordt wekelijks aandacht besteed aan de technische, organisatorische en PR-vaardigheden. Veldhuisen legt uit: “samen met mijn vaste collega’s bij Bas Koeten Racing, de gebroeders Koeten, kan ik vaak sparren. Bas kan veel technische tips geven, Wim is vanwege zijn jarenlange ervaring als navigator in staat om op dat punt waardevolle aanwijzingen te geven en Jelle geeft sturing aan het uitwerken van een sponsorplan en de PR-activiteiten.”

Stichting KNAF Talent First is een initiatief van de nationale autosportfederatie KNAF om jong autosporttalent te begeleiden en te ondersteunen op hun weg naar de top en wordt mede mogelijk gemaakt door de steun van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en NOC*NSF. In het KTF rallyprogramma is Veldhuisen de opvolger van Leo van der Eijk, die dit jaar namens KTF aan het Nederlands Rallykampioenschap deelneemt in een Nissan 350Z. Eerder bracht KNAF Talent First al rallytalenten als Hans Weijs Jr. en Kevin Abbring voort.

Uiterst succesvolle Vechtdalrally voor KTF-rallytalenten

Hardenberg, 23 juni 2013 – Met een tweede plaats voor Leo van der Eijk en een derde positie voor Mats van den Brand hebben beide KNAF Talent First-rallytalenten tijdens de Vechtdalrally een topklassering in de Nissan 350Z Challenge gescoord. KTF-rallytalent 2013 Mike Veldhuisen maakte op de wegen rond Hardenberg zijn rallydebuut en deed dat uitstekend door niet alleen foutloos naar de finish te rijden, maar ook nog zijn klasse te winnen. “Een prima weekend, de drie KTF-rijders in hun klasse allemaal in de top drie”, kon Gerard Grouve, KNAF Talent First-bondscoach voor de rally dan ook tevreden vaststellen.

FOTO’S >>

Vechtdal_Rally_-_KNAF_Talent_First_Mike_Veldhuisen_-_Bas_Koeten_Racing_-_03

Na zijn kennismaking met de Nissan 350Z in de ELE Rally, was de Vechtdalrally voor Leo van der Eijk zijn eerste rally waarin gestreden moest worden om punten voor de Nissan 350Z Challenge. Het 21-jarige KTF-rallytalent uit Nieuwerkerk aan den IJssel weerde zich uitstekend en reed, genavigeerd door Annemieke Hulzebos, naar een mooie tweede plaats in deze zwaarbevochten Challenge. “De eerste proef was weer even wennen, maar daarna ging het steeds beter en heb ik lekker gereden. Bij de tweede omloop van drie proeven begon het te regenen en aangezien ik nog nooit met de Nissan onder natte omstandigheden had gereden, was dat even lastig, maar ook dat ging steeds beter. Bij de laatste service kozen we voor opgesneden slicks en dat bleek achteraf de juiste keuze, want hoewel het een spannende strijd was met Mats van den Brand, kon ik hem net voorblijven. Ik ben heel tevreden, niet alleen met het resultaat, maar ook dat we zonder grote risico’s te nemen op zowel hard als onverhard goede tijden scoorden en een degelijke rally hebben gereden. De auto gaf vertrouwen en vooral tegen het eind waren we ook op nat snel”, aldus de runner-up van de 350Z Challenge.

Met een derde plaats in de Nissan 350Z Challenge deed KTF-rallytalent Mats van den Brand het ook uitstekend. “Toch heb ik een dubbel gevoel bij deze uitslag”, aldus de inwoner van Sint-Oedenrode. “Voor het kampioenschap heb ik goede zaken gedaan, want daarin sta ik nu eerste. Maar op proef twee ging de versnellingsbak stuk en omdat ik daar ook proef drie mee moest rijden, verloor ik veel tijd. De monteurs van Verkooijen hebben het vervolgens super gedaan door de bak binnen dertig minuten te wisselen. In de laatste omloop koos ik voor intermediate banden, maar dat leverde geen voordeel op. Met de top drie in onze klasse zo dicht bij elkaar, was het een superleuke strijd.”

De Vechtdalrally betekende het rallydebuut van KNAF Talent First rallytalent 2013 Mike Veldhuisen. De 21-jarige inwoner van het Noord-Hollandse Grosthuizen mocht zijn eerste rally afwerken in de Chevrolet Kalos van het Deltion Rallyteam en deed dat uitstekend door niet alleen de 108 kilometer aan klassementsproeven foutloos uit te rijden, maar genavigeerd door Arjan Wissink ook nog eens de winst in zijn klasse voor zich op te eisen. “Alles was natuurlijk nieuw voor me, maar het ging goed. We zijn rustig begonnen en het wat snelheid betreft geleidelijk opgebouwd. Het is heel vreemd om voor het eerst met 150 km/u op een bocht af te rijden die je niet kent en dan blind op je navigator te moeten vertrouwen. Dat vertrouwen groeide snel en daarmee gingen we ook steeds harder. Ik heb niet alleen ontzettend veel geleerd, maar ook genoten. Arjan begeleidt me uitstekend”, aldus een tevreden Veldhuisen na zijn eerste rally.

Gerard Grouve, KNAF Talent First-bondscoach voor de rally, kon dan ook terugkijken op een voor zijn pupillen meer dan geslaagde Vechtdalrally. “Een prima weekend natuurlijk. Leo heeft keurig gereden. Toen hij op slicks in de regen moest rijden, heeft hij even voorzichtig gedaan en dat was heel verstandig. Een tweede plaats bij je eerste officiële optreden in de Nissan 350Z Challenge is heel fraai. Mats heeft wat pech gehad, maar scoort toch weer goed. Voor Mike was het de eerste keer en dus wennen. Hij heeft netjes gereden. De samenwerking met zijn navigator verliep ook goed. Kortom ook voor hem een keurige rally.”

Verdubbelde inzet tijdens Superstars @ Zolder

In het weekend van 21-23 juni wordt één van de mooiste evenementen op Circuit Zolder (B) van dit jaar georganiseerd: de Superstars @ Zolder. Alle divisies van de Supercar Challenge komen aan bod, alsmede de prestigieuze Superstars International Series, het Italiaanse GT Sprint kampioenschap en de Suzuki Swift Cup en het Burando Production Open uit het Dutch Power Pack. Bas Koeten Racing komt in twee divisies van de Supercar Challenge uit. Met een nieuwe WOLF GB08 wordt gestreden in de Superlights divisie. Deze week werd ook nog een SEAT Leon Supercopa aan de line-up toegevoegd. Deze zal strijden in de Supersport divisie.

WOLF_GB08_-_Foto_01_-_600_pixels

Dit jaar staat voor de Supercar Challenge in het teken van het debuut van de Superlights divisie. Onder meer de nieuwe Praga’s, de Radicals SR3, SR5 en SR8 zijn terug te vinden op de startlijsten. Ook Group CN Sport Prototypes zijn toegelaten in deze groeiende klasse. Bas Koeten Racing zet tijdens het Superstars @ Zolder evenement een snelle WOLF GB08 Sport Prototype in. De matzwarte auto zal bestuurd worden door de Italiaanse tweelingbroers Nicola en Stefano De Val. Tijdens hun laatste optreden, begin april op Spa-Francorchamps, wisten zij de concurrentie af te troeven en allevier de races van dat weekend op hun naam te schrijven. Beide broers kunnen teren op meerdere jaren Formule Renault ervaring en zijn zodoende gewend aan de hoge bochtensnelheden en het benutten van de aerodynamische eigenschappen van de rappe WOLF GB08.

De concurrentie bij de CN Sport Prototypes zal komend weekend bestaan uit meerdere merken. Jürgen van Hover verschijnt aan de start met zijn Norma. Ook Filip Declercq heeft een soortgelijke auto ingeschreven. Het tweetal Guy Verheyen / Hans Verhelst brengt een Radical SR5 mee. Tot slot rijdt Benny Goossens met een Juno SSE. Tenminste drie Radicals SR8 staan op de startlijst, waarvan er één bestuurd wordt door racende BN-er Rob Kamphues. Ook zijn er al zeven Radicals SR3 ingeschreven met als coureurs Priscilla Speelman, Ko Koppejan, Ziv Knoll, Glenn Haverhals, Kris Cools, het duo Jeuris/Wercks en het duo Rick van Geffen / Wibo Rademaker. Verder zullen diverse Nederlandse en buitenlandse rijders hun opwachting maken in de nieuwe Praga’s. De twee 50-minuten races in de Superlights divisie zullen een interessante krachtmeting worden tussen de diverse merken en types.

WOLF_GB08_-_Foto_02_-_600_pixels

De Supersport divisie van de Supercar Challenge is de grootste divisie en wordt gevuld met vele BMWs en SEAT Leon Supercopa’s. Aan de leiding van het kampioenschap gaat echter een rappe Lotus. Afgelopen dinsdag bevestigde Christian Dijkhof, voorman van AutosportInsurance.com, zijn deelname aan dit spectaculaire evenement in een SEAT Leon Supercopa van Bas Koeten Racing. Afgelopen winter werd deze auto volledig opnieuw opgebouwd. Dit jaar zal deze snelle auto tijdens diverse evenementen worden ingezet, waaronder 24hours Barcelona in september. Voor Dijkhof is de Supercar Challenge geen onbekend terrein. De Twentenaar reed al vaker in deze klasse en is bovendien met zijn bedrijf AutosportInsurance.com partner van de klasse. Vorig jaar reed Dijkhof een seizoen in een Saker Sportscar bij het team van Bas Koeten Racing. Tijdens het Superstars @ Zolder evenement rijdt de Supersport divisie een race van 55 minuten op zaterdagmiddag en een race van 50 minuten op zondagmiddag.

In de GT-divisie (Super GT, GT en GTB) van de Supercar Challenge is een keur aan merken te vinden. Onder meer een McLaren MP4-12C, diverse Ferrari 458s en dikke Vipers staan aan de start van dit kampioenschap. Tijdens dit evenement worden deze auto’s vergezeld van acht GTs uit het Italiaanse GT Sprint-kampioenschap. De GTs rijden zowel zaterdag als zondag een race van 60 minuten.

Kaarten voor dit spectaculaire evenement op Circuit Zolder zijn te bestellen via www.superstars-zolder.be. Een verslag van de races zal door SBS6 op televisie worden uitgezonden en tevens via YouTube verspreid worden.

Demo Hoornse Stadsfeesten op zondag 23 juni

Het vierde weekend van juni vult de Hoornse binnenstad zich met muziek, dans, theater en allerlei andere vormen van cultuur. Met een sprankelend en verrassend gevarieerd programma is de Hoornse Stadsfeesten één van de grootste gratis toegankelijke evenementen in West-Friesland. Van folk tot pop, van linedance tot disco; op openluchtpodia brengen honderden lokale, regionale en landelijke talenten een breed programma met voor elk wat wils. Voornamelijk muzikaal, maar met bijzondere uitstapjes naar theater, kleinkunst en film.

Tijdens de Hoornse Stadsfeesten zal het Westfriese raceteam van Bas Koeten Racing acte de presence geven met één van de raceauto’s uit de renstal. De raceauto zal worden opgesteld op het Kerkplein, slechts twee minuten lopen vanaf de Roode Steen. Het publiek kan met de auto op de foto en deelnemen aan de winactie. De uiteindelijke winnaars worden uitgenodigd voor een VIP-arrangement op Circuit Park Zandvoort. Zij worden door Bas Koeten Racing ontvangen en kunnen een dagje meekijken in de keuken van een raceteam. De vijf winnaars zijn met twee personen welkom in de paddock, pitbox en pitstraat!

Bas Koeten Racing bouwt, onderhoudt en prepareert race- en rallyauto’s. Vanuit een enorme passie voor de autosport is het team in circa 10 jaar tijd uitgegroeid van een klein groepje hobbyisten tot één van ’s lands grootste, professionele raceteams. De circa 20 auto’s worden ingezet in diverse nationale en internationale wedstrijden. Bas Koeten Racing heeft 35 coureurs die de auto’s bemannen. Het team is actief in diverse disciplines: sprintraces, lange-afstandsraces en rally-evenementen. Dit gebeurt met toerwagens, GTs, sportscars en prototypes.

Enkele dagen na de Hoornse Stadsfeesten maakt Bas Koeten Racing de winnaars bekend en wordt er contact met hen opgenomen over de gewonnen arrangementen.

Op www.hoornsestadsfeesten.nl en op Twitter (@Stadsfeesten) en Facebook kun je alles lezen over de Hoornse Stadsfeesten. Kom je ook naar Hoorn op 21-22-23 juni?!

Rijder gezocht voor 24h Barcelona (6-8 sep)

Op 6-7-8 september zal Bas Koeten Racing deelnemen aan 24hours Barcelona met een geheel nieuw opgebouwde SEAT Leon Supercopa. De bezetting zal bestaan uit vier rijders. Voor dit bijzondere evenement is Bas Koeten Racing nog op zoek naar een rijder. We bieden een ‘Arrive and Drive’ pakket:

– Inschrijfgeld
– Preparatie van de auto en reserveonderdelen
– Transport van de auto en materialen
– Autohuur
– Banden
– Slijtagedelen
– Circuitondersteuning (teammanager, engineers en data-engineer)
– Catering voor de coureurs (incl. ontbijt, lunch en diner)
– Verzekering van de auto (voorwaarden op aanvraag)

Er zullen maar liefst 70 auto’s (waarvan circa 10 SEAT Leon Supercopa’s) aan de start verschijnen, dus competitie is gegarandeerd.

SEAT_Leon_Supercopa_-_24hours_Barcelona
Neem voor kosten en voorwaarden contact op.

Teamlid Mike Veldhuisen debuteert in Vechtdal Rally

Kersvers KNAF Talent First (2013) Mike Veldhuisen zal op 22 juni 2013 zijn opwachting maken in de rallyscene. Achter het stuur, wel te verstaan!

Tijdens de Vechtdal Rally zal het teamlid van Bas Koeten Racing debuteren in de bekende blauwe Chevrolet Kalos, gerund door het team van Deltion. Enkele maanden geleden overwon Mike Veldhuisen in de competitie voor jonge rallytalenten en staat momenteel te trappelen om zelf het stuur ter hand te nemen en de Kalos de sporen te geven.

NKPP SEAT Leon Supercopa gaat los in BRCC

In het weekend van 7-8 juni verscheen de NKPP SEAT Leon Supercopa aan de start van het Belgian Race Car Championship (BRCC), een nieuwe klasse voor het team van Bas Koeten Racing. Na een vrije training en een kwalificatie op vrijdag, startte het duo Gijs/Harry op zaterdagavond in de 3-uurs race. Temidden van een startveld van dikke GTs en toerwagens, wist het rijdersduo zich goed te handhaven en vele plaatsen te winnen. Gestart vanaf P25 wist het team zich na 3 uur als 16e overall te klasseren. De eindstand was tevens een 3e plaats in de Toerisme Pro klasse en de SEAT Trophy.

SEAT_Leon_Supercopa_-_BRCC_-_Spa_Francorchamps

Demo Cars and Stars in Bussum

Op zaterdag 8 juni stonden twee door biobrandstof aangedreven auto’s, de BioMCN Nissan 350Z FlexFuel en de IDRT Saker Sportscar, op het Reggefiber Need For Speed Duurzaam evenement, georganiseerd door Cars and Stars. De auto’s genoten volop aandacht in het hartje van de stad.